笙歌进酒

=谙银笙/阿笙
曾产出鹿犬/瓶邪/伏八/喻黄/高乔
=此号已搁笔=
=重度洁癖!以上均不逆不拆=
=除亲友外谢绝转载=

©笙歌进酒
Powered by LOFTER

【百日高乔/DAY33】As a Paradox (《一番星》英文填词)

首先祝自己生日快乐嘿!要了今天的百日发一首历时一个多月才半完成的填词,当作生贺,也算是正经填的第三首歌。这个是乔第一视角高乔向的一个......偏原著向自述吧?

食用说明:英文才是填词!中文是我给自己的渣翻!除为了押韵和卡音节极难修改的诸多语法错误外,欢迎给中翻纠错和提建议!如果能想到更好的题目也行……!【起名废非常绝望 以及ooooooooc预警!

为了赶上百日发的是未经仔细斟酌修改的初稿,如果之后有改动会直接在这里编辑。自己可能会有翻唱的想法……【托腮

总之其他到时候想到再补充……食用愉快!


As a Paradox

自相矛盾


原曲:《一番星》【就是道姑朋友用的曲

日语原唱&作曲: タイナカサチ

英文填词&中文渣翻: 谙银笙


The days we spent with each other

我们曾一同度过的日子

Eyes shining bright, our dreams still fold

眸中闪着光芒,梦想仍被珍藏

You whispered to me when we're close

你凑近我低语道

One day we will

有一天我们会

Stand on the same side of game and achieve our goal

站在同一赛场上实现我们的梦想


I clutched the coat

我紧攥着这件

That has your scent, like winter snow

带有你宛如冬雪般气息的外套

I was paralyzed by your deceptive actions

我沉浸在你具有迷惑性的举动中

And love started to grow

爱意疯狂滋长


-Chorus-

I whispered your name with my eyes closed

我闭上眼呢喃着你的名字

I still took my secret by the throat

但我将这个秘密藏在心底

Paper with the three words code was

写着那三个单词的纸

Sealed in envelope

被封存在信封里


“If we win it's the time to be bold”

“如果我们拿到了冠军就告白吧”

I said it to an imaginary ghost

我假装向聆听的鬼魂这样许诺着

I wanted you to be mine, I'll be yours

希望我们能属于彼此

It's the best thing I can ever hope

这就是我最好的愿望了

-Chorus-


But we were different and time flows

但我们终究踏上陌路,时光匆匆

It's you who were our team's new hope

你成为了我们队伍的未来

I couldn't figure some way to

而我再也无法

Catch up with you

与你并肩

I thought you will disappear when I don't know

我总担心你会在我浑然不觉时离开


I almost broke

我几近崩溃

When I realized I have to go

当我意识到我终会离开后

It is me who betrayed the promises we had

是我背叛了你我曾经的约定

But where can I find hope?

可我该何去何从?


-Chorus-

I whispered your name with my eyes closed

我闭上眼呢喃着你的名字

Hugging myself in shivering cold

在没顶的寒意中拥抱自己

But I'm afraid to give you the rose

然而我却不敢道出我的心意

When your eyes have glowed

当我注视着你明亮的眼眸时


No one wants to stay in the shadow

无人会情愿永远待在黑暗角落

I will be back, it's not just a joke

我会回来的,这不仅仅是个玩笑

When I stepped onto the new road

当我踏上这条路后

I turned around and waved, no one would follow

转身挥手,我身后已无人跟随

-Chorus-


Finally, I have found my true values in the right place

我终于在合适的地方找回了自己的价值

As I hoped, my determination to win was not swayed

像自己所期望的那样,我对于胜利的渴望和决心从未动摇

However I, would still recall your face every day and night

但我常常在每个日夜回想起你的面容

Looking forward to, the next time we met

也期待着我们下次的相遇


-Chorus-

I whispered your name with my eyes closed

我闭上眼呢喃着你的名字

Feeling your glaze made me almost froze

你的目光让我浑身的血液几乎凝固

You smiled to me as a hello

你向我笑着打了个招呼

I felt my hands cold

而我不知不觉中已双手冰冷


Then I realized you were still my foe

我立刻意识到你依旧是我的对手

We faced each other, holding the same pose

我们用同样的姿势面对着彼此

Different colours stimulated my eyes

队服上的不同颜色深深刺激着我

But I know it's the road I chose

但我明白这是我自己做出的选择


I don't know why this was so painful

我不知为何会如此痛苦

Although I won it still felt like a stroke

即使赢的是我却像是你给予了我最后一击

I know all the past has gone by now

我知道这一切都已成空

Just like the foam

宛若泡沫


Everything's now different except the goal

除了夺冠的目标以外一切都已不同

As the photos on my wall grow old

墙上的相片渐渐泛黄

It was clear to me that

对我来说这再清楚不过了

It's difficult to stand by you again

我很难再有机会与你并肩站在赛场上

Although I appreciate the path I took

虽然对此刻自己所拥有的一切充满感激

It still hurts to remind myself so

但我想起我们如今的处境时仍旧感伤

——END——


评论(6)
热度(35)