笙歌进酒

=谙银笙/阿笙
曾产出鹿犬/瓶邪/伏八/喻黄/高乔
=此号已搁笔=
=重度洁癖!以上均不逆不拆=
=除亲友外谢绝转载=

©笙歌进酒
Powered by LOFTER

【英文填词】黄少天个人向/What He Says

头一次搞填词,不会填中文就搞了个英文的,题目是顺手糊的,中文是我随便翻的【托腮

原先想拿来给少天做应援视频,但发现语速太快了好像大家都唱不了……我自己也音域不够宽……就放上来吧。好奇语速的可以拿原曲试试,我是按自己的语速填的,但是后来发现好像我唱都有点勉强hhhhh


What He Says

原曲:ジャバヲッキー・ジャバヲッカ

填词:谙银笙


Sometimes when I arrive they’re only behind

有时当我来临他们已被我甩在身后

I seek and hide, wait and strike, never cover my eyes 

我寻找和隐藏,等待与出击,从未被蒙蔽双眼

When observation lies I’m on the other side

当观察失败时我已到达另一边

You have died. Don’t ever try

你已经死亡了。别想尝试

to catch the sight of me, even when keeping up tight

抓住我的踪影,即使已经逼近

I disappear and you will never find out why

我也能消失在你的疑惑之中

Don’t be tricked and don’t hide, cause you never survive

不要被迷惑了,也别着急躲藏,因为你永远无法幸存

Don’t ask me why. Try again next time,

与其询问原因,不如下次再尝试。


Come on! Come on! I’m waiting here for you.

来吧!来吧!我在这里等待着你,

Come on! Come on! The stage has been lighted.

来吧!来吧!舞台已经被点亮。

Come on! Come on! Are you afraid of me?

来吧!来吧!难道你如此畏惧我吗?

Please add more colours to the game

让这场游戏变得更有趣些吧

say hiiiiiiiiiii

说hi——



Load your gun, draw your aim, bullet’s about to collide 

弹药上膛,瞄准目标,子弹即将

with my sword, and you have got no where to hide 

与我的剑锋碰撞,而你无处可逃

I will catch the chance and shine brightly tonight

我会抓住机会在今晚闪耀

Since that’s my life. Don’t be paralyzed.

因为这就是我的生活方式。不要麻痹大意。

By my talkativeness you might be surprised

你也许会惊讶于我的话唠特点

But all the words can interfere, also mess with your mind

但所有言语都能造成干扰,甚至让你无所适从

They are blades which will penetrate your defence

它们也能成为刺穿防御的刀锋

One of a kind. Don’t be irrationalized!

这是独一无二的风格。所以别再如此冲动了!



Come on! Come on! I'm waiting here for you

来吧!来吧!我在这里等待着你,

Come on! Come on! The stage has been lighted

来吧!来吧!舞台已经被点亮。

Come on! Come on! Hesitation leads to

来吧!来吧!犹豫只会导致

Come on! Come on! Failure beforehand

来吧!来吧!尚未开始前的失败。

Come on! Come on! Duel can't be avoided

来吧!来吧!决斗不可避免,

Come on! Come on! Are you afraid of me?

来吧!来吧!难道你如此畏惧我吗?

Come on! Come on! Too late to regret about it

来吧!来吧!现在迟疑为时已晚。

Let's see how you control the night

让我们来看看你如何掌控这个夜晚

Say hiiiiiiiii——

说hi——



Supreme glory is what we chase for feverishly

至高无上的荣耀是我们狂热的追求

Won't stop before reaching the summit

站上顶峰之前绝不轻易言弃

ahhhhhh——

啊啊啊啊啊啊啊啊



Take it slow when you feel like you are gonna win

如果你觉得你即将胜利,那么请稍候

Once I get the chance you will regret it

只要我得到了机会你立刻会后悔

Sword and the curse cannot be looked down upon even when

剑与诅咒从来不容小觑

there seems to be no turnover point

即使是在局面似乎已无法扭转之时

So come over and start a game with me if you like it

所以如果你想的话,来跟我打一场吧

Keep in mind I’m the one who’s winning

只是记住我一定会赢

Supreme glory is what we chase for feverishly

至高无上的荣耀是我们狂热的追求

Won't stop before reaching the summit

站上顶峰之前绝不轻易言弃

Then say our slogan with proud as we achieve our dream

成就梦想之时自豪地说出我们的口号吧

The summer belongs to our team!

这个夏天属于蓝雨!



Come on! Come on! I'm waiting here for you

来吧!来吧!我在这里等待着你,

Come on! Come on! The stage has been lighted

来吧!来吧!舞台已经被点亮。

Come on! Come on! Hesitation leads to

来吧!来吧!犹豫只会导致

Come on! Come on! Failure beforehand

来吧!来吧!尚未开始前的失败。

Come on! Come on! Duel can't be avoided

来吧!来吧!决斗不可避免,

Come on! Come on! Are you afraid of me?

来吧!来吧!难道你如此畏惧我吗?

Come on! Come on! It’s too late to regret about it

来吧!来吧!现在迟疑为时已晚。

Catch me before saying goodbye.

在道别之前抓住我吧。


评论(2)
热度(23)